Het koor is in 1992 opgericht als Noordhollands Dagblad Koor.

In de beginjaren stond het koor onder leiding van Peter Wagenaar die met veel enthousiasme het koor kon motiveren tot het zingen van zowel klassiek als moderne muziek. Ieder jaar gaf het koor als hoogtepunt een kerstconcert in de krantine van de krant. Het koor trad niet alleen in de regio op maar ook in Amsterdam, Medemblik en in de zustergemeente  van Alkmaar: Darmstadt. Na  negen jaar dirigent geweest te zijn, vond Peter Wagenaar dat wij en hijzelf toe waren aan een nieuwe uitdaging.

Frank Anepool  kwam en heeft vervolgens zeven jaar zijn stempel op ons koor gedrukt.  Wij ondervonden onder Franks’s leiding dat onze kracht vooral lag in het zingen van ballads, musicalmelodieën en popmuziek. Wij deden mee aan korenfestivals en organiseerden zelf concerten zoals het Drie-seizoenen-korenconcert met medewerking van twee andere koren en werden uitgenodigd om onze bijdrage te leveren aan concerten. Ons hoogtepunt was ongetwijfeld ons15-jarig-jubileumconcert in november 2007. Met het concert Rhythm of Life in de Vest, waar wij werden bijgestaan door een fantastisch combo, deden wij iedereen versteld staan.Toen kwam eind 2008 een einde aan de samenwerking met Frank. Een fantastische periode !

In 2009 heeft dirigente Karin Smits voor een tijdelijke periode ons koor geleid.

4 januari 2010 zijn wij onder leiding van dirigent Leo van der Sande, met als vaste begeleider Kees Borst op de piano, aan een nieuwe periode begonnen. Ons repertoire werd uitgebreid met een aantal mooie songs en wij hebben in deze periode ook ons twintig jarig bestaan gevierd met een fantastische show in theater de Beun in Heiloo, met medewerking van cabaretiere Ilonka Ory met haar band en de geweldige vocal group New Amsterdam Voices( bestaande uit 8 studenten van het conservatorium ).Het was een zeer succesvolle avond en wij kijken hier met veel plezier op terug. Na 5 en een half jaar heeft Leo van der Sande te kennen gegeven te willen stoppen. Deze periode hebben wij afgesloten met een fantastisch concert in de Cultuurkoepel Heiloo met medewerking van Lisa Noya en de band School´s Out.

Medio augustus 2015 zijn wij begonnen met René Domen als nieuwe dirigent. In 2017 bestond het koor 25 jaar. Ter gelegenheid daarvan hebben wij een spetterend concert gegeven in de Vrijheidskerk te Alkmaar, met medewerking van het Ad Oud Kwartet en zangeres Colette Wickenhagen.

Vanaf 19 januari 2018 is de naam van ons koor gewijzigd in Alcmaer Voices.